2013年4月27日星期六

Furniture Marketing Channel


Along with the double-quick development of Chinese economic, people demand more high-living patterns. Furniture deviate the original functions of living requirements into a satisfaction which offered by artworks or limousines. The demand of furniture blooms the furniture industry. After 20 years’ course of development from handcraft workshops to manufactures furniture enriches its design and techniques; the competition in furniture industry shifted into distribution channels and brands from prize and quality. The traditional marketing patterns turn to be the weak point which restricts the development under the pressure caused by the inflation in supply and demand. Reconstruction of the marketing system will be the essential factor to the health development of furniture industry. 

Firstly, the thesis posts some abuses in distribution channels of furniture industry by analyzing the components of the distribution channels including key members and organizing patterns. Then form a new distribution channel model focusing on the existing problems with grasp of the consumers’ demands and the channel’s aim and principles. Finally it carries out material guidance of implement in six aspects, channel’s framework, channel’s relationship, channel’s flow, channel’s terminal, conformity of channel’s and other marketing factors, conformity of channel’s and consume. 
The thesis explores the marketing channel patterns from a new angle of view and conforms the factors in marketing channel to minimize the exchange cost and optimize the usage of resources. It provides new resolves to deal with the weak points in the industry to raise the channel’s value and to expedite the developing speed. 

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